Parissis Winery

Hej på er därute!

Idag är jag lite sen med min rapportering från Skiathos. Semesterkänslan tar över och jag känner mig skönt lat och bekväm, inga måsten…

Jag njuter verkligen i fulla drag, det här var precis vad mitt bittra sinne behövde. Nu känner jag mig redo för att tända min brasa, tända alla ljusen, titta på serier…. Den där sköna höstluftem.. Och sen advent… Mycket fint att se fram emot.

Igår startade vi dagen med en rask promenad till flygplatsen. Vi skulle se landning och start. Det är en riktigt cool start/ landningsbana här på ön.

Vi rusade fram som gaseller, svetten rann! När vi kommer fram hör vi ett plan i fjärran… Men han kommer från fel håll! Vi ser förstås landningen men missar själva ”överflygningen”. Bittra och uppgivna lufsade vi tillbaka till första bästa bar!

Men! Efter denna fadäs så åkte vi på ett jättetrevligt besök på en vingård uppe i bergen; Parissis Winery. Vi tog en taxi dit som kostade 25 euro.

Vi hade naturligtvis beställt den största provningen med 7 glas vin och fantastiskt tilltugg. 40 euro kostade det per person och det var verkligen värt det. Utsikten var svindlande och allt var så fräscht och vackert.

Vi provade 4 vita viner, 1 rosé och 2 röda. Alla var riktigt bra. Jag fick sån ”feeling” där uppe på berget. Jag bara skrattade, köpte vin med hem… Taxiresan ska vi inte tala om!! Jag pratade i chaufförens radio, skrattade hysteriskt. Förmodligen är jag avstängd från all taxiverksamhet på ön och kommer få bära min egen väska till flygplatsen. 😂

Jag kan verkligen rekommendera att besöka Parissas! Ett enormt trevligt och gott avbräck från strandlivet.

Parissis Winery
A table with a view
Tilltugg, bland det bästa med en tasting
Min lilla Anka, min partner in crime sedan 35 år tillbaka.

Yamas 🇬🇷

Kvällen spenderad vi som alltid inne i stan. Vi åt på en Italiens resturang längst ut i gamla hamnen, Il Migliore. Vi testade både pasta, risotto och pizza och alla var väldigt nöjda.

När jag skriver det här ligger jag i solstolen på ön Tsougria. Vi var tvungna att åka tillbaka till detta paradis. Var spenderar vi sista dagen bättre än här?

Tsougria! Därnere ligger vi och Uffe fotar från berget.

Lämna en kommentar