Borta bra….

Det är verkligen skönt att vara hemma! Sitt hem är verkligen den där trygga plats som den ska vara. Det är som en kram att komma hem, som någon står där och bara håller om.. stryker en över kinden… Sängen…. Soffhörnet… ljuslyktorna som direkt skapade hemtrevnad igår när regnet slog mot fönstret…

Ibland kan vi prata om att skaffa något annat…ett litet hus på landet… en lägenhet på stan… en äldre villa med karaktär…

Men jag älskar mitt lilla radhus. Det är så oglamoröst som det kan bli men det är mitt och Uffes. Vi har tillsammans skapat den känsla vi har hemma. Kärlek värme och trygghet.

Jag har fått en jäkla huvudvärk som inte vill ge med sig. Jag vaknade med en molande värk väldigt tidigt imorse och den vill inte riktigt ge med sig. Jag har provat med vätska, kaffe, tabletter och frisk luft… jag har t.o.m. provat med kärlek från ett litet barnbarn.. men det blir inte bra. Nu ska jag lägga mig en stund och se om det kan göra susen.

Lite senare ska jag försöka samla mig kring ett blogginlägg om våra önskemål när vi ska resa. Vad vill vi? Var är egentligen viktigt? Vad vill vi inte? Vad har vi lärt oss på vägen?

Vi har pratat mycket om det nu när vi var i Grekland. Det är ju inte billigt att resa och leva utomlands nu så det är viktigt att man väljer det som känns bra i hjärtat.

Lilla Björns kompisar
Vackra Sverige

Lämna en kommentar