Resedagbok dag 1

Tre ord summerar dagen:

  • Trött
  • Varmt
  • Skönt

Att stiga upp 2:45, bila till Arlanda, flyga till Turkiet, åka buss och släppa av turister på vartenda hotell, gå på Hamam och äta god buffé tar på krafterna. Jag vet inte ens att jag la mig igår kväll. Sängen, kudden och täcket är förvånansvärt skönt och insvepte mig i en drömlös tung nattsömn. 

Hotellet är helt fantastiskt!! Stort som fasen, byggt i terasser och ligger precis vid havet. Det kommer inte gå att lära sig att hitta här, det är omöjligt! Det finns ingen logik utan tappor och stengrottor överallt. Men vackert!! Andlöst vackert!! Rent och snyggt! Och havet…. Vi har inte badat än, varken i pool eller hav. Bara njutit av hur vackert det är. 

Vi inledde semestern med Hamam som vi alltid gör i Turkiet. Bastu, kroppsskrubb, skumtvätt och massage! Ljuvligt skönt och vi är lena som en liten bebis. Hela familjen var med och vi fick både en skön och rolig stund tillsammans. 

– We like your family, good family!! Welcome back!! 

Vet ni vad som hände mer igår?? Jag har med allt!! Precis allt!! Alla har med allt för jag dubbelkollar åt alla i familjen. Men! Jag har inte med mig mina bikinisar!!!! Mina tre bikinisar ligger på byrån i hallen hemma!! Jag är på solsemester utan bikini!  Bikinisarna i Turkiet är inte riktigt vad jag eftersöker. De är mycket paljetter, broscher med stenar, fransar och små sexiga trekantslappar för både här och där. Jag behöver tyg som skyler mig! I enkelt och diskret snitt. Det går inte att uppbringa här! Jag fick dock panikköpa en innan Hamamet som var hygglo, lite tantig men den får funka här… Men jag saknar mina fina som ligger därhemma…..

Nu är det frulle!! Frukostbuffé….I Love it!! 

2 reaktioner till “Resedagbok dag 1

Lämna en kommentar