Vardagen slog till!

Som en präktig topporre slog vardagen till på allvar!

Jag ligger och frustar av trötthet i mitt älskade soffhörn.

160 barn på jobbet! Häromveckan hade vi bara ca 30 st solkyssta små lovfritidsungar. Klart det känns i kropp och knopp!

Men det är himla roligt att fylla skolan med alla de där härliga personligheterna som förgyller våra dagar på skolan.

Idag hade vi pyntat skolan med björkar, ballonger, nya leksaker och en jättestor uppblåst rutschkana. Succé är det minsta man kan säga! Aldrig har väl eleverna längtat så mycket ut på rast.

Imorgon blir en vanlig dag och det känns skönt att landa lite. Bekanta sig med varandra igen i lugn och ro.

Det får blir lite så här fåordigt idag…. jag har inte riktigt ”skriv” i fingrarna idag…trots mitt fina tangentbord till paddan, som jag förövrigt älskar!

Vi har avslutat kvällen här med ett parti Monopol. Läääänge sen jag spelade det…. Jag tycker det var bättre förr! Det har bytts ut spelpjäser och summorna på gatorna är jättekonstiga! Alltså, en dinosaurie…. en pingvin!!!! Det ska ju finns med ett strykjärn!!! Och en sko!!! Nymodigheter!

Jag gillar ju att spela spel men jag är ingen vinnarskalle! Jag vill spela för att umgås. Det här att taktiskt köpslå och sätta dit varann passar inte riktigt mig…. Jag vill bara spela snälla glada spel som inte utarmar någon…

Nu är det läggdags för oss. Abbe börjar skolan imorgon, Anton började gymnasiet idag. Jag är så nyfiken på hur han hade det…. har inte hunnit träffas alls idag. Han är på Grönan på konsert med en kompis. Det är stort….gymnasiet….

Abbe börjar 8:an imorgon, vart tog åren vägen? Det känns mest, det här med åren, med Abbe, han är ju minst, skulle ju vara evigt liten… min bebis….

God natt kära besökare, vi ses imorgon om jag hinner….. då ska jag göra något spännande framåt kvällskvisten…..

Lämna en kommentar