Det här med att….

…..hålla liv i bloggen gick inte så bra…

Vardagen dundrade in i 100km/h och dessutom med en eftersatt jul så har det inte funnits varken tid eller ork att skriva.

Men nu sitter jag här och lyssnar på Bing Crosby…. It’s beginning to look a lot like Christmas….. Och det är faktiskt så. Jag känner ett lugn, jag känner den där sköna känslan av när det ändå blev klart trots alla gupp på vägen.

Jansson står och doftar ljuvligt på spisen. Snart ska skinka griljeras och skänka sin fantastiska doft. Det är liksom då det blir jul på riktigt.

Jag ska bara sitta här och njuta lite… Stilla natt spelas nu… En otroligt vacker sång, så vacker melodi… Barndom… Luciatåg, julavslutning… De här gamla vackra sångerna känns som de försvinner bland amerikanska Christmas Carols, nya och gamla popsånger. Jag önskar att du sätter dig ner ett slag, dämpa belysningen lite… tänd ett ljus… sätt på Stilla natt (Sanna Nielsens version är ljuvlig). Slut nu dina ögon och bara lyssna… den är typ bara 3 minuter lång och det kan vi unna oss så här dagen innan julafton… Stilla natt.

Vad har hänt sen sist? Jag har klippt och färgat håret lite. Lite kortare, lite mörkare… Provade en ny frissa och blev väldigt nöjd. Jag är ju sån som inte har någon framförhållning utan får ta de tiderna som blir över men den här gången blev det väldigt bra!

Igår hade vi pepparkakshustillverkning (Guuud vad långt ord) med bröderna Sandin och systrarna Bäck. Jag kände ett kort undan stress och röra men det är så mysigt när de vill vara hos oss.

Då är det den lilla Abbe ♥️ Han mår riktigt bra! Idag var vi på lungmottagningen och gjorde ny röntgen och träffade läkaren. Allt såg bra ut så nu får vi hålla tummarna att blåsorna inte vill poffa på ett tag. Det var en väldigt nöjd pojke som gick därifrån. Kan ha varit den bästa julklappen. För oss alla!

Nu ska jag slita mig från stillheten här i korgstolen och fixa lite uppesittarkväll. En fin tradition som jag är så rädd om. ♥️

Lämna en kommentar